I kampanjen oppfordres det til å logge seg på minpensjon.no for å sjekke hvor mye pensjonsutbetalingene utgjør.
I romjulen blir kampanjefilmene å se på en rekke TV-kanaler, i tillegg til at de kan høres på flere radiostasjoner.
– Fortsatt venter altfor for mange til pensjonsalderen nærmer seg med å skaffe seg god oversikt. Derfor er en økning både gledelig og viktig, sier daglig leder i Norsk Pensjon Trond Tørstad.
Mange sjekker pensjonen
Hittil i år har nesten 700 000 mennesker logget seg inn hos Norsk Pensjon, og i tillegg kommer besøk hos de andre informasjonsportalene. Antall innloggede til Norsk Pensjon og andre pensjonskalkulatorer har dermed økt betydelig siden fjoråret.
– Det tar kort tid å logge inn og skaffe seg oversikt over de økonomiske utsiktene. Og det er svært enkelt, sier Tørstad.
Kampanjene er et samarbeidsprosjekt der en rekke aktører som NAV, Forbrukerrådet, Statens pensjonskasse, Finansportalen, Senter for seniorpolitikk, Pensjonskasseforeningen og Aksje Norge, samt Finans Norge og Norsk Pensjon deltar. Kampanjen nådde i november hele 1,4 millioner mennesker.
Finansmarkedsfondet bidrar til opplysning
Kampanjen og filmene er finansiert av Finansmarkedsfondet. Målet er å bidra til økt kunnskap om pensjon og egen tjenestepensjon, slik at folk blir mer bevisste på hva de får utbetalt, samt hva de eventuelt må gjøre for å påvirke pensjonen sin. Deltakerne i prosjektet har også laget kortfattet informasjon på minpensjon.no.